11 Aralık 2008 Perşembe

Sıradan bir gün

Herhangi bir tatil günüydü, saate bakmadan uyandım. Güzel bir kahvaltı ettikten sonra keyif çayımı da yanıma alarak bilgisayar başına geçtim. E-posta hesaplarımı kontrol ettim, çevrimiçi arkadaşlarımla konuşayım diye MSN Messenger'ı açmayı düşündüm; ama o ne? "MSN Messenger hizmetimiz bugünden itibaren paralı olmuştur" mesajı ile karşılaştım. Hemen telefona sarılıp bir arkadaşımı aradım:


"Selam, naber? Ya şey sorucaktım, sen MSN'e girebiliyor musun?"

"Evet, şu an çevrimiçiyim."

"Allah allah, bir değişiklik görüyor musun?"

"Dur bir, inceleyeyim. Aa, MSN adamcığı mavi olmuş."

"Peki, çok sağolasın."

Şaşırmıştım; çünkü "MSN paralı olacak" demişlerdi de inanmamıştım. MSN'den hayır gelmediği için haber sitelerini kurcalayayım dedim; bir haber dikkatimi çekti: UNICEF, internetteki forward mail sayısının çokluğu sayesinde Afrika'daki tüm aç çocuklara yardım etmiş. Bunu da söylemişlerdi bana; ama ciddiye almamıştım. Ciddiye alan bir arkadaşımı tebrik etmek için aradım, telefonunu açmadı. Biraz bekleyip tekrar aradım, bu kez meşgule verdi. Tam bir kez daha arayacaktım ki şu mesaj geldi:

"Zengin olunca aklına geliyorum, değil mi? Gözüme görünme bir daha!"

"Herhalde piyangodan para çıkmıştır, kendince haklı tabii..." diye düşünürken  televizyonu açtım, arkadaşım canlı yayında tam karşımdaydı. Microsoft'un dağıttığı servetten çok yüklü bir meblağ kazanmış, Ali Kırca'nın sorularını cevaplıyordu, Patricia Teyze de yanındaydı. 

Gün benim için oldukça garip geçiyordu ki komşumuz, ders çalıştırmam için oğlunu getirdi. İlkokul 3'e giden kerata 3 ile 5'i çarpamıyor; fakat dur durak bilmeden yoğurt yiyordu. Annesine bu durumda bir gariplik olduğunu söylediğimde şu cevabı aldım:

"Ne yapayım evladım, zamanında bir hata yapmışız. Çocuğumuza Danone yoğurt yedire yedire onun zeka gelişimini bozduk. Şimdi çok pişmanız ama elden ne gelir..."

 Şaşkınlıktan ne yapacağımı bilemezken televizyonda sıcak gelişme olarak Türkiye'nin Amerika'ya savaş açacağı haberi veriliyordu. Yerimden zıplayarak televizyona koştuğumda öğrendim ki Türkiye, yer altımızdaki bor ve petrol rezervlerini bizden gizleyen ve kendi emelleri için kullanan Amerika'ya savaş açmaya hazırlanıyormuş. Yer altından çıkan bor ile tüm dünyayı satın alabiliyormuşuz. 

Savaş haberi yüzünden paniğe kapılıp tüm arkadaşlarımı aramaya başladım, bir tanesinden anlayamadığım bir cevap aldım: "Facebook'ta profilime 3 kez tıklamış, sonra da arkadaş listenden silmişsin. Senin gibi bir arkadaşım yok artık! Bunu da tüm arkadaş listeme yolladım." 

5 yorum:

Emir Bey dedi ki...

muazzzaaaam !

operadaki fantom dedi ki...

hagaden bir kült, hagaden bir klasik!
sabah sabah ne eğlence yaptın be bünyede:)

sabloncu dedi ki...

teşekkür ederim efendim ikinize de, eksik olmayınız =)

remzi dedi ki...

müthiş lan

Yiğit Arda Türkoğlu dedi ki...

Hastasıyım