22 Eylül 2007 Cumartesi

Eti Craks

Yarın sabah kısmetse yurda yerleşiyorum. Yurda yerleşme vesilesiyle bugün ıvır zıvırları ve çantaları toparlama seansı vardı evde.

Geçen dönem sonundaki yurdu boşaltış günü canım hiçbir şey yapmak istemediğinden kettle, tost makinesi, damacana pompası, kablolar r vs. ne bulduysam kocaman bir torbaya tıkmıştım. bugün o torbadan işe yarayacak zımbırtıları ayıklamakla uğraştım.


Görmüş olduğunuz Eti Crax, o torbadan çıktı. Çok çok çok uzun süredir bende olduğunu hatırladım o crax'ın. Nerden ve ne zaman alındığı aklıma geldi, hafızama şaşırdım. Az da olsa kendisi zamana yenik düşmüş, dikkat ederseniz parça pincik olmuş.

Velhasılkelam karnım açtı ve evde de bir şey yoktu, yedim efendim kendisini. Biraz bayatlamıştı ama olsun.

21 Eylül 2007 Cuma

PHYS 202 (Ateş Püsküren Smiley)

Instructor: Metin Arık metin.arik@boun.edu.tr
Textbook: Jewett/Serway;Physics for Scientists and Engineers, with Modern Physics; 7. Edition, available in Bookstore, Chapters 33, 34, 35, 36, 37, 38, 40, 41, 42

The final grade will consist of:
Laboratory 20%
Quizzes 17%
Midterm Exam1 18%
Midterm Exam2 18%
Final Exam 27%

Students must have Phys Laboratory registration on October 3rd, 2007 at KB 410. See Zuhal Kaplan for Lab. Registration and follow the given registration instructions at KB 410. Physics Laboratories will begin on October 15th, 2007. Any student who plans to take one of these Physics courses should have lab registration in this registration period. Late registration will not be accepted as an excuse for missed labs. Lab registration must be done by yourself. Responsibility for any given wrong information belongs to you.

Class attendance is compulsory. Aprroximately one, unannounced quiz per week will be given in class. Absence in a quiz results in a grade of zero for that quiz. Midterm exams and Final exams are arranged directly by a university committee. Please check the PHYS 202 bulletin board for dates.

No ; tek ders sınavı; or ; af sınavı; or ; bilmem ne sınavı; will be given to students at the end of the course unless they attend the courses and show some minimum performance as determined by the instructor.

Relevant items in Library reserve: Electromagnetic vibrations, waves, and radiation / George Bekefi and Alan H. Barrett. Bekefi, George. Reserve Section -- QC665.E4 B44 1977 -- AVAILABLE

12 Eylül 2007 Çarşamba

bi tuhaf

birkaç ay öncesine kadar bende bir mallık olduğunu düşünüyordum. oturup bu mallığın sebebini ararken daha değişik bir sonuca ulaştım: bende çocukluğumdan beridir devam eden bir tuhaflık var.

doğum hikayemden başlayayım. annem, doğacağım gün "bari aşure yapayım da öyle gideyim hastaneye" gibi saçma bir düşünceye girip mutfakta aşure için buğday kaynatmaya niyetlenmiş. düdüklü tencerede kaynamaya çalışan buğday da tencereyi bir güzel tıkamış, sonrasında tencerenin patlaması suretiyle mutfağın her tarafı aşure malzemesi olmuş. buna rağmen annem üşenmemiş; mutfağı temizleyip aşureyi yapıp öyle gitmiş hastaneye. tam da uygun denebilecek bir saatte, 18.30'da (ben 21.30 biliyordum ama dün doğrusunu öğrendim), dünyaya gelmişim.

sonrası ufaklık yılları, yaşıtlarım koşup oynarken ben saf ve alabildiğine uslu bir halde kendi halimde takılıyorum. bir defa koşup düştüğümü hatırlıyorum (yaş 3), sonrasında böbreğimdeki tıkanıklık ortaya çıkıyor, hastane günlerim başlıyor, 45 gün civarı hastanede yatıp 4 yaşıma orada giriyorum ve taburcu oluyorum. daha o yaşta bile saçma sapan bilgileri zihinde tutmakta üzerime tanımadıkları için, hastanede yattığım dönemde insanlar gelip "x ülkesinin cumhurbaşkanı kim" gibi sorularla terimin soğumasını engelliyor.

büyüyor, serpiliyorum; ana sınıfına gidecek yaşa geliyorum. yolda gördüğüm alakalı alakasız herkese selam verdiğim zamanlardayım. ana sınıfında millet oyuncaklarla oynayıp sapıtırken ben yine kendi halimde salak salak oturuyorum, 3-5 sevdiğim oyuncak vardı zaten, sıra bana gelirse onlarla oynuyorum. çok yaramazlık yapanları yeterince olgun bulmadığım ve olgunlaşmaları amacıyla öğretmene havale ettiğim için sınıftakilerle aram pek iyi değil.

ilkokula başlıyorum; sınıfta sevilme ölçütünün derslerdeki başarıya endeksli olduğu 1-2-3. sınıflarım çok güzel geçiyor. saçma sapan işler yapmaya o yaşta da devam ediyorum. evdeki 70'lerden kalma 6 cilt sağlık bilinci ansiklopedisini sular seller gibi ezberliyorum. okul hayatımda ise insanları anlamakta zorluk çekiyorum. hani herkes mutlaka yapmıştır, minimum 5-6 kişi tren kesilip teneffüslerde deli gibi koşturmuştur ya; ben de öyle bir trende lokomotif oluyordum ve aynı güzergahta, aynı ağaçların arasından aynı zigzagları çizerek gidip geliyordum. tabi monotonluğumuz daha o yaşlarda kendisini göstermeye başladığından mütevellit 2-3 kişi dışında kimse kalmıyor trenimde; herkes kendi trenini kurup güzergah müzergah dinlemeden koşturuyor.

ilkokul 3'ten orta 3'e kadar aralıksız bir şekilde dershaneye gidiyorum, gözümü rekabet bürüyor, soruları ilk ben cevaplayacağım diye zaten doktor yazısı kıvamındaki yazım daha da çirkinleşiyor, dışarı çıkmayı unutuyorum, spor dallarından kopuyorum, çok da başarılı olduğum iğrenç espri kariyerim başlıyor, falan filan. saçma sapan bilgiler hazinem genişliyor; 36 padişahlı osmanlı tarihini eksiksiz ve kronolojik olarak hafızama kaydediyorum, ortaokuldaki sınıf listesini ve milletin numaralarını kafama kaydediyorum çok gerekliymiş gibi.

lisede kendimi daha da gelişirip saçma sapan işler kısmına blok flütle iron maiden soloları atmak kategorisini ekliyorum.

daha da yazardım; hem blog uzun olacak kimse okumayacak, hem de yapı olarak çok üşengecim bu kadar bile yazdığıma şükretmem lazım. neyse, bütün bunları neden yazdığıma gelince; bugün itibariyle 20'yi devirdim. i am not a teenager not yet an adult diyor ve kötü espri tarihime saygı duruşunda bulunmak istiyorum. 12 eylül'de doğmuş olmanın bana her sene yaşattığı duyguları yaşıyorum.


12 eylül, doğmak için çok kötü bir tarih. bir kere o tarihte doğan insanlar, başak burcu gibi evlerden ırak bir burca ait oluyorlar. sonracığıma 12 eylül, doğumgünü kutlamak için de çok kötü bir tarih. 1 ay önce veya 1 ay sonra doğmuş olmak çok daha iyi; çünkü insanlar 12 eylül'de bulunduğun şehirde olmama eğilimi gösteriyorlar. okul açılmamış oluyor, doğumgünlerini okulda kutlayan öğrenci forsuna erişemiyorsunuz. benim gibi öğretmen çocuğuysanız tatilde olamıyorsunuz ve bu yüzden doğumgününüzü tatildeki arkadaşlarınızla da kutlayamıyorsunuz. her sonbaharda 3-5 kişi, allah ne verdiyse toplanıp ancak kutluyorsunuz doğumgününüzü. işbu sebeplerden doğumgünümü 6 ay ileri alıp 12 mart'ta falan mı kutlasam diye düşünmüyor değilim.

üşenmeden buraya kadar gelip okumuş olan okuyucuyu tebrik ediyorum. bitti, finito.

8 Eylül 2007 Cumartesi

Açıköğretim Success Toolkit v1.0


Eğer ertesi gün sınavınız var ve siz kırtasiyeye gidip bir kalem edinmeyi akıl edememişseniz, sınav sabahı ilk bakkaliyeden alacağınız johann-faber kurşun kalem-silgi-kalemtıraş üçlüsüne talim etmek durumunda kalırsınız; tıpkı yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi.

Bloglarını yeni açanlar için not düşeyim; açıköğretim işletme alıyorum, hatta sınavlar için bir kez dahi olsa kitabı açıp "acaba ne yazıyomuş burda" demediğim için 1.sınıfın 2 dersinden (muhasebe, davranış bilimlerine giriş) kaldım; bugün de muhasebe bütünlemesine girdim.

Aşırı üşengeç bir insan olduğumdan kelli, bu derslere yine pek çalışmadım, dünün hızlandırılmış çalışma sekansı haricinde. Dün kendime matrixvari bir şekilde muhasebe yüklemesi yaptım, 20 üniteyi hafızama kaydettim, boş alanımın yettiği kadarıyla.

Bugün de, yarınki sınava çalışmam gerektiğini varlığımın en hassas noktalarında duyumsamama rağmen yine topu taca atıyorum, günün ilerleyen saatlerinde matrix operatörü başına geçip kendime yükleme yapmayı düşünüyorum.

O değil de, bakkal amcanın silgi diye verdiği şeye resimde bir daha bakmanızı tavsiye ediyorum, normal bir çift göz o silginin ne kadar cici ve alabildiğine pembe olduğunu görecektir; daha dikkatli gözler için söylüyorum, evet, o silginin üzerinde barbie ya da dengi oyuncak bebek resimleri var. işin garibi, silgiyi çok sevdim; sanırım gelecek sene içerisinde mat 201 olsun, cmpe 230 olsun, sınavlarda kullanabilirim.

Bir de, yarın Kağıthane Ekrem Cevahir Çok Programlı Lisesi'nde giriyormuşum sınava. Yerini bilen, ulaşımı hakkında yardım edecek kimseleri insanlık namına göreve davet ediyorum.

6 Eylül 2007 Perşembe

türkcell süper lig

zaman zaman blogspot yazarken yanlışlıkla blogspor yazıyor, yazdığım şeyle de çok eğleniyorum; evet.