28 Ekim 2007 Pazar

feyz buk!

"Şu Facebook nasıl bir meretse girdik mi çıkamıyoruz şekerim" geyiği bir yazı yazmayı isterim aslında ama şu yazıyı okuyan insanların büyük kısmı bu gerçeği biliyor; bu yüzden buna değinmiyorum.

Bu dönem ders aldığım 6 hocadan 4'ünü Facebook'ta bulmuşum, arkadaş ekleyeyim mi eklemeyeyim mi tereddütlerdeyim; bunu da yazabilirim aslında. Bunu da başka bahara bırakayım en iyisi.

Yine, güleyim mi bilemediğim başka bir şey türedi bu Facebook'ta: Facebook Milliyetçiliği. Allahın belası terör saldırılarından sonra oluşan ulusal refleksin bir ayağı da Facebook'a konuşlanmış. Gel görelim, terör gibi ciddi ve çok çok çok çok önemli bir konunun bu kadar trajikomik yaşanması düşündürüyor insanı.

Efendim, terör refleksi adına neler neler yapılıyor bu Facebook'ta bir hatırlayalım. Bir takım gruplar kuruldu terörü lanetleme adına. "PKK terörüne hayır", "Hepimiz TÜRK'üz hepimiz MEHMET'iz hepimiz ŞEHİT'iz"; bu gruplara örnek oluşturmakta. Politik anlamda bunları şimdi tartışmadan sağ salim devam etmek istiyorum, benim tüylerimi diken diken eden boyut ise buradan sonra çıkıyor: Facebook profiline Türk Bayrağı resmi koymak.

"29 Ekim e kadar 1.000.000 turk bayrakli profil", "profildeki artistik fotolar kalksın yerine Türk Bayrağı konsun" gibi gruplar ve bu gruplara katılım davetleri ile yayılan bir dalga, hatta kimisi için moda oldu Türk Bayraklı profiller. Kendi arkadaşlarımın da hatırı sayılır bir kısmı Türk Bayrağı'nı profiline koydu. -Burada acil bir düzeltme yapıyorum, amacım kimseyi eleştirmek veya kimseyle alay etmek değil; sadece bu hareketin bana ne kadar anlamsız geldiğini dile getirmek.- Böyle tepkilerin bize hiçbir yararının olmadığını bilmemiz gerekiyor.

Photoshop bilen yurdum insanının dere tepe, şelale, kırlar yaylalar üzerine kondurduğu Türk Bayrağı resimlerini kuşanarak teröre aslında ne kadar cılız bir tepki sunduğumuzun farkına varmamız gerekiyor. Bunun gibi şeylerle yine birbirimizle didişiyoruz. "Yoksa gocunuyo musun Türk Bayrağı'nı görmekten, şehitlere için yanmıyor mu?" gibi çok saçma bir mantığı doğuruyoruz; protesto etmeyeni afaroz etmeye çalıştıkça daha da kutuplaşıyoruz; kutuplaştıkça
tepkilerimiz küçülüyor; msn'e gül, Facebook'a bayrak koydukça ancak kendimizi rahatlatıyor, "Ben görevimi yaptım, hadi sıra sende" diyoruz.

Hayır arkadaşım, görevini yerine getirdiğin falan yok böyle! Bölücülüğü lanetleyeyim derken bizi bölüyorsun "bayrak koyanlar" ve "koymayan pis işbirlikçi hainler" olarak. Superpoke kullanarak bir arkadaşına "koyun attığın" an ile bir diğerine "vampir ısırığı" yolladığın an arasında yüklediğin "Teröre Hayır" uygulamasıyla terörü lanetleyemezsin. Bir şeyler yapmak istiyorsan, bunların yerine yerli ve yabancı kaynakları araştır internnetten, şu günlerde ne olup ne bitiyor öğren son 2-3 haftadır dünya gündeminden düşmeyen bu Türkiye-PKK-Irak gerilimini incele, yapabileceğin bir yorum olsun; kısaca bilgilen.

Bu konu hakkında çok beğendiğim bir yazı için şu grubun açıklama kısmını okuyun:
http://www.facebook.com/group.php?gid=8078625929



Blog'umu gülsem mi ağlasam mı gerçekten bilemediğim bir Facebook grubuyla noktalıyorum:
http://www.facebook.com/group.php?gid=7422881821


Hiç yorum yok: